درس ۲

۲زن-کجا می ری؟  

کوه مه چین؟ 

kûa machyn? 

مرد-سر،کار  

وری سه ر کار 

viraê sar kâr

زن-الان که بعدظهره کارت چیه؟  

ایسکه گه نیمرو دومایه کار چیکه؟   

iyska gi nymiru domâêa kar chêka? 

مرد -با یه نفر قرار دارم کارشو بعدازظهر انجام بدم  

قرارمه گه رد یه کی نیایه نیمرو دوما کار بایج میو ری 

qirarma gard yakê nêâêa nymirudumâ kâr bâyj mêu rê

زن-پس برگشتنی  یادت نره نان و روغن و سیب زمینی بگیری   

هنی گه ماینو دوما ئه ی ویر تا نچو نون و روین و سیف خاکیش بسینی 

    hanê gi mâynu dumâ iê vyrtâ nachû nun u ruyn u sêfxâkysh bisyny  

مرد- چشم خانم  

سر چه مه لم  کی وانوه 

sar chamalim kiwânûa 

۱ -الو،کجایی مگه قرار نشد بیای اینجا ؟ 

الو-هاینه ر کو،مه ر قرار نوی باین ارا ایره ؟

alû-hâynar kû mar qirâr nuy bâyn arâ iêra?

۲-منم دارم میام -ترافیکه 

منیش دیرم مام -ری به نونه  

Minysh dirim mâm-rê banuna

۱-هرچه زودتر خودتو برسون عجله دارم   

زویتر وژت برسن عجله دیرم 

Zuytir wzhit birasin ajiLa dirim 

۲-فعلا که ترافیکه-باشه خودمو می رسونم  

ایسکه گه ری بنونه-باشد وژمه مه ره سنم  

isga gi rê banuna -bâshad wizhmmarasinim

۱-منتظرم-زود بیا  

چه مه ریتم - زوی بوری 

chamarêtêm-zuy bûrê 

نظرات 3 + ارسال نظر
mahdi شنبه 6 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 10:37 ب.ظ http://persian1.gigfa.com

سلام دوست عزیز خیلی وبلاگ قشنگی داری انشاا... موفق باشی یه سری به وب من هم بزن اگه مایل به همکاری هستی یه ایمیل به من بزن چون به نویسنده نیاز دارم البته مدیر برای انجمن هم نیاز دارم ممنون بای

میثم قدمی(آگر) دوشنبه 15 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 01:22 ق.ظ http://agerebidoi

عالی بود.واقعا طرح و فکرت معرکه است>خیلی بدلم نشست<با افتخار لینکت کردم .موفق باشی

عبدالعلی میرزانیا شنبه 4 آذر‌ماه سال 1391 ساعت 09:28 ب.ظ http:///http://hana89.blogfa.com/

سلام هم قبیله دستانت را به مهر می فشارم که به پاس داشت داشته های پدری نشسته ای یک تکته در مشاهده الفبای لکی دیدم که حرف (غ )را آورده بودید این حرف در لکی از حروفی است که تلفظ نمی شود و تبدیلی است به خ و.... مانند غوره ..خوره.. غاز..قاز....غلغله ...خلخله...و.......... همیشه مانا باش

سپاس از تذکر مفیدتان

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد